Instrumentfonden

På Københavns Kommunes Musikskole kan du - udover Musikskolens instrumenter - leje specialinstrumenter fra Instrumentfonden.

Specialinstrumenter fra Instrumentfonden

Instrumenterne fra Bikubenfonden og Jacob Gade Legatets Instrumentfond er af ekstra høj kvalitet. Du kan søge om at leje disse instrumenter hos Københavns Musikskole.

De instrumenter, der tilbydes gennem denne fond, er af høj kvalitet. Alle blæserinstrumenter kommer fra Yamaha Music Corp., Japan, og strygerinstrumenterne er importeret fra Kina af Instrumentfonden.

Du lejer normalt instrumenter fra denne fond i to år med mulighed for forlængelse. Årlig lejepris er 828 kroner (sæson 2023/24).

Vi forventer, at du vedligeholder instrumentet og returnerer det i god stand, med undtagelse af almindelig slitage.

Vi anbefaler desuden kraftigt, at du tegner en musikinstrumentforsikring, da en almindelig familieforsikring normalt ikke dækker lejede musikinstrumenter ud over den første måned.

Ansøgningsskema til Instrumentfonden

Forsikring af musikinstrumenter

Det er vigtigt at være opmærksom på forsikringsbehovet for dine musikinstrumenter. Vi anbefaler alle vores instrumentlejere at kontakte deres eget forsikringsselskab for at tegne en musikinstrumentforsikring, da en almindelig familieforsikring normalt kun dækker lejede musikinstrumenter i den første måned.

Prisen for en sådan forsikring varierer afhængigt af instrumentets værdi og lejeperiode. For eksempel kan forsikringen for et instrument med en dagsværdi på 8.000 kroner koster 500 kroner om året med en selvrisiko på 500 kroner.

Husk, at dagsværdi refererer til genanskaffelsesværdien af et tilsvarende brugt instrument. Blæserinstrumenter nedskrives over 20 år, mens strygerinstrumenter bevarer deres værdi.

Vores mål er at sikre, at du kan nyde musikken uden bekymring, så tøv ikke med at kontakte os for yderligere information om instrumentleje og forsikring. Vi er her for at hjælpe med dine musikalske behov.

Instrumentleje i Musikskolen